tisdag 29 januari 2008

ett tag sen

vi har inte haft tillgång till internet på ett tag. vi åkte runt i asien igen och jag träffade en chua lee som jag smugglade med mej på fartyget. dom andra gubbarna gillade det inte, det blev en yoko-effekt, men jag kan inte rå för det, asiatiska kvinnor är som sprit. och den här kvinnan lärde mej laga mat. och vi söp oss fulla varje kväll, satt i skinnsoffan tätt ihop och hon smekte mina öron och jag kände mej som en liten valp. efter några veckor tröttnade hon på mörkret och på sjösjukan, på något sätt kände hon av havet under oss. så hon lämnade mej när vi steg i land i saudi arabien. jag bad om att få köpa henne en biljett hem, men hon sa att hon kunde klara sej själv. hon hittade säkert en arab och fick åtta barn. det var skönt att bli av med henne också. kvinnor har den tendensen att öppna sej själv och visa allt dom är under bara några veckor. där efter finns ingenting mer att upptäcka. så jag blir lätt uttråkad. men hon var en fin kvinna.
jag firade jul på ett rum i saudi arabien och jag ringde hem till morsan och önskade henne en god jul. hon berättade att min systers dotter har fått en dotter, blott fjorton år. jag sa att jag skulle skicka lite pengar till henne imorgon, sen la vi på och jag delade min whiskeyflaska med mej själv.

nu är vi i turkiet och jag har fått en biljett hem till sverige för några dagars semester. sen ska jag möta upp fartyget i bulgarien. när jag kommer hem ska jag lyssna på svenska vårfåglar och skita i lövskogen. vad man kan längta efter något sådant.

Inga kommentarer: