tisdag 30 oktober 2007

nån gång förr

när jag var 17 bast gick jag på AA-möten tillsammans
med min syster. det var mamman som satte oss där.
hon sa att det var droppen när jag på fyllan hade dödat
familjens iller och min syster hade dansat omkring med
den i famnen och sjungit god natt visor i underkläderna.
jag tror att min syster tyckte om att gå på dom där mötena.
hon hittade nån jävla mc-snubbe med
tatueringar på armarna som föreställde feta män
som våldtog kvinnor.
jag tyckte det var avskyvärt, men hon gjorde som hon ville.
hon stack med den där killen sen.
jag såg henne aldrig mer och hon bara lämnade mej
att gå ensam på resten av mötena.
jag gick dit packad och stenad men det var
aldrig någon som sa nåt.
dom kvinnliga alkisarna var rätt frächa och snygga
och jag tänkte vafan dom där kan ju inte
vara alkisar egentligen, dom bara går på dom
här möterna för att slippa sista två timmarna
på jobbet eller nåt.
det tyckte jag var det rätta.
hade jag haft jobb hade jag också låtsas vara
en stackars alkis.
men i alla fall, stället var fullt av fina kvinnor,
men jag ville inte ha nån av dom.
alla liknande mamman för mycket.
det är nog därför jag aldrig har gillat
frächa vackra kvinnor.
det skulle ju vara som att knulla morsan.
nej, jag vill ha dom trasiga, och det ville jag redan då,
dom 45-åriga resterna efter män som
slagit dom och gjort dom gravida 3-4 gånger
och sen lämnat dom att bli knarkare och alkoholister
och bordellstäderskor.
men jag skulle aldrig slå en kvinna, sånt tycker jag
är onödigt. kvinnan är en underbar varelse, och
dom SKA styra och ställa, dom ska skrika och tjata
för dom har rätt till det, dom är överlägsna oss män.
en man som slår är kvinna är bara rädd.
jag hade en hund en gång som hette smalben,
han var nån gatukorsning av terrier av nåt slag.
han ville bli klappad och matad och sen ville
han ut och pissa och skita och sätta på tikar.
det var det enda.
så är det med oss män också.
men en kvinna, en kvinna är smartare än så!

Inga kommentarer: